Jednym z etapów niniejszego projektu badawczego było przygotowanie materiału filmowego na podstawie przeprowadzonych badań empirycznych, tj. wywiadów z wybranymi matkami. W tym celu każda z badaczek, bazując na transkrypcji wywiadu, samodzielnie przygotowała scenariusz etiudy filmowej. Następnie zostały one przekazane studentkom Wydziału Aktorskiego PWST im. L. Solskiego w Krakowie, filia we Wrocławiu, które podzieliły się nimi między sobą uwzględniając zawarte w scenopisie informacje na temat głównych bohaterek. Następnie, przy udziale ekipy operatorskiej, w różnym czasie i indywidualnie, zrealizowano nagranie materiału filmowego, tj. historii badanych kobiet, odegranych przez wcielające się w rolę matek studentek szkoły teatralnej. Zatem, każda z badaczek odpowiadała za przeprowadzenie wywiadów badawczych, przygotowanie scenariusza, a także reżyserię etiudy filmowej. Autorem zdjęć był Norbert Choiński.
Materiał filmowy składa się z następujących etiud:
[fragment rozdziału autorstwa Joanny Golonki-Legut i Martyny Pryszmont-Ciesielskiej pt. „Badacz w roli artysty w perspektywie doświadczeń z projektu pt. „Macierzyństwo UNPLUGGED. Pięć historii. Możliwości i dylematy etyczne badaczy zaangażowanych”, z publikacji pt. „Macierzyństwo unplugged w badaniach inspirowanych sztuką. W kierunku refleksyjnej praktyki badawczej”, pod red. Martyny Pryszmont-Ciesielskiej (w druku)].
dr Martyna Pryszmont-Ciesielska
Jest mamą Idusi i Astrusi; andragogiem i metodologiem, pracownikiem naukowym Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego. Inspiruje ją fotografia dokumentalna i filmy Pedro Almodovara. Absolwentka klasy teatralnej w III LO we Wrocławiu. Organizowała teatr studencki w Brzegu. Podejmuje zadania naukowe, dydaktyczne i artystyczne m.in. w ramach przedmiotów: metodologia badań społecznych, formalne i nieformalne obszary edukacji dorosłych, warsztaty poświęcone strategiom badawczym z użyciem fotografii. Członkini Akademickiego Towarzystwa Andragogicznego. Jej zainteresowania naukowe obejmują m.in.: ukryty program edukacji, nieformalne uczenie się dorosłych oraz metodologię badań nad edukacją ze szczególnym uwzględnieniem podejść jakościowych (badania: auto/biograficzne, posługujące się sztuką i performansem, etnograficzne oraz wizualne). Autorka monografii „Ukryty program edukacji akademickiej” (Wrocław 2010), prac zbiorowych, m.in.: „(Mikro)światy ludzi dorosłych” (Wrocław 2011); „Macierzyństwo w relacjach auto/biograficznych i fotografiach kobiet” (Wrocław 2013); „Macierzyństwo unplugged w perspektywie badań inspirowanych sztuką. W kierunku refleksyjnej praktyki badawczej” (w druku); „Audiowizualność Cyberprzestrzeń Hipertekstualność. Ponowoczesne konteksty edukacji” (red. M. Pryszmont-Ciesielska, L. Jakubowska-Malicka, A. Kobylarek) (Wrocław 2009) oraz artykułów naukowych o tematyce edukacyjnej i metodologicznej.