W ramach zajęć z prowadzonych przeze mnie przedmiotów, m.in.: warsztatów poświęconych strategiom badawczym z użyciem fotografii, dydaktyki dorosłych, formalnych i nieformalnych obszarów edukacji dorosłych oraz diagnozowania potrzeb społecznych, realizowanych na kierunku Pedagogika w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego, powstało wiele interesujących projektów fotograficznych i filmowych.
Tematami tych projektów są m.in.: „żywe obrazy” (próba odzwierciedlenia znanych dzieł sztuki przy pomocy performansu oraz ich fotograficzna dokumentacja), „refotografie” oraz „mikroświaty społeczne w obiektywie”.
Autorami tych obrazów są studenci różnych specjalności (imiona i nazwiska autorów zamieszczone zostały bezpośrednio pod obrazami).
Projekty te udostępnione są na facebooku pod adresem: https://www.facebook.com/Strategie-badawcze-z-u%C5%BCyciem-fotografii-221559144570260/photos_stream
Zapraszam do zapoznania się z nimi.
Więcej na temat wykorzystania fotografii w dydaktyce akademickiej, znajduje się w tekście mojego autorstwa pt. „Dydaktyczny i metodologiczny potencjał fotografii w krytycznej edukacji akademickiej”, [w:] Władza, sens, działanie. Studia wokół związków ideologii i edukacji, Rudnicki P., Starnawski M., Nowak-Dziemianowicz M. (red.), WN DSW, Wrocław 2012.
dr Martyna Pryszmont-Ciesielska
Jest mamą Idusi i Astrusi; andragogiem i metodologiem, pracownikiem naukowym Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego. Inspiruje ją fotografia dokumentalna i filmy Pedro Almodovara. Absolwentka klasy teatralnej w III LO we Wrocławiu. Organizowała teatr studencki w Brzegu. Podejmuje zadania naukowe, dydaktyczne i artystyczne m.in. w ramach przedmiotów: metodologia badań społecznych, formalne i nieformalne obszary edukacji dorosłych, warsztaty poświęcone strategiom badawczym z użyciem fotografii. Członkini Akademickiego Towarzystwa Andragogicznego. Jej zainteresowania naukowe obejmują m.in.: ukryty program edukacji, nieformalne uczenie się dorosłych oraz metodologię badań nad edukacją ze szczególnym uwzględnieniem podejść jakościowych (badania: auto/biograficzne, posługujące się sztuką i performansem, etnograficzne oraz wizualne). Autorka monografii „Ukryty program edukacji akademickiej” (Wrocław 2010), prac zbiorowych, m.in.: „(Mikro)światy ludzi dorosłych” (Wrocław 2011); „Macierzyństwo w relacjach auto/biograficznych i fotografiach kobiet” (Wrocław 2013); „Macierzyństwo unplugged w perspektywie badań inspirowanych sztuką. W kierunku refleksyjnej praktyki badawczej” (w druku); „Audiowizualność Cyberprzestrzeń Hipertekstualność. Ponowoczesne konteksty edukacji” (red. M. Pryszmont-Ciesielska, L. Jakubowska-Malicka, A. Kobylarek) (Wrocław 2009) oraz artykułów naukowych o tematyce edukacyjnej i metodologicznej.