Badania przyjęły charakter jakościowych, a wykorzystano w nich następujące podejścia, metody i techniki badawcze:
W projekcie zastosowano triangulację badaczek – był on realizowany przez zespół złożony z sześciu kobiet.
Każda z badaczek prowadziła indywidualne badania skoncentrowane na w/w celach oraz podejściach. Równolegle do tych czynności badawczych, przez okres blisko sześciu miesięcy, spotykałyśmy się by wspólnie omawiać kolejne etapy naszych poszukiwań. Dzieliłyśmy się przy tym własnym doświadczeniem badawczym oraz projektowałyśmy kolejne zadania wpisujące się w realizację projektu. Niezwykle cennym elementem tego przedsięwzięcia była możliwość dzielenia się swoją refleksją nad światem przeżywanym; zarówno tym reprezentowanym przez nasze Narratorki, jak również przez nas same w roli kobiet, matek, partnerek, koleżanek, studentek, doktorantek, pracownic i badaczek.
dr Martyna Pryszmont-Ciesielska jest mamą Idusi, andragogożką i metodolożką, pracownikiem naukowym Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego. Inspiruje ją fotografia dokumentalna i filmy Pedro Almodovara. Absolwentka klasy teatralnej w III LO we Wrocławiu. Organizowała teatr studencki w Brzegu. Podejmuje twórcze zadania naukowe i dydaktyczne, m.in. w ramach przedmiotu metodologia badań społecznych i warsztatów poświęconych strategiom badawczym z użyciem fotografii. Członkini Akademickiego Towarzystwa Andragogicznego. Jej zainteresowania naukowe obejmują m.in.: ukryty program edukacji, uczenie się dorosłych oraz metodologię badań nad edukacją ze szczególnym uwzględnieniem podejść jakościowych (badania auto/biograficzne, badania etnograficzne, metod badań wizualnych). Autorka monografii Ukryty program edukacji akademickiej (Wrocław 2010), prac zbiorowych: (Mikro)światy ludzi dorosłych, red. M. Pryszmont-Ciesielska, Wrocław 2011; Macierzyństwo w relacjach auto/biograficznych i fotografiach kobiet, red. M. Pryszmont-Ciesielska, Wrocław 2013 (w druku); Audiowizualność Cyberprzestrzeń Hipertekstualność. Ponowoczesne konteksty edukacji, red. M. Pryszmont-Ciesielska, L. Jakubowska-Malicka, A. Kobylarek, Wrocław 2009; oraz wielu artykułów naukowych o tematyce edukacyjnej i metodologicznej (w szczególności w zakresie: ukrytego programu edukacji, koncepcji społecznych mikroświatów, zagadnień związanych z wirtualną rzeczywistością i edukacją oraz podejścia auto/biograficznego w badaniach nad edukacją).